Podnośnik Hydrauliczny Power Lift HL 2.30 K

Duża konkurencja na rynku wyposażenia warsztatowego w segmencie podnośników sprawia, że nawet sprawdzone konstrukcje przechodzą modernizacje, a co pewien czas są wprowadzane „innowacyjne” rozwiązania, które mają zwiększyć komfort i szybkość obsługi przez użytkownika jak i poprawić bezpieczeństwo jego pracy. Przykładem produktu ustanawiającego nowe standardy w grupie hydraulicznych podnośników dwukolumnowych jest nowy podnośnik Power Lift HL 2.30 K firmy Nussbaum z opatentowaną technologią Hyper Flow.

Indeks IC: HLK230.0000100D
Cena netto: 10 900,00 zł
cena z transportem i montażem*

Podnośnik Power Lift HL 2.30 K o udźwigu 3 ton wyróżnia się w na tle konkurencyjnych konstrukcji, zastosowaniem najnowszej opatentowanej technologii HyperFlow*. Brak dolnego progu, czyli tak zwany wolny przejazd, krótkie czasy podnoszenia i opuszczania oraz niski, w porównaniu z podnośnikami elektromechanicznymi, koszt eksploatacji stawia ten podnośnik w czołówce podnośników w swojej kategorii.

Odwrócony układ siłowników 

W najnowszym podnośniku zastosowano układ dwóch siłowników hydraulicznych: głównego – w kolumnie głównej z agregatem oraz: pomocniczego – w kolumnie przeciwległej. Obydwa siłowniki są zamontowane w pozycji wiszącej - odwróconej. Przy podniesionym pojeździe tłoki wsuwają się całkowicie do cylindrów i zajmują najbardziej stabilne położenie – nie grozi więc wygięcie tłoczysk. Inną zaletą takiego rozwiązania jest mniejsza ilość oleju w instalacji. 

Technologia HyperFlow - jak to działa? 

HyperFlow* jest to opatentowane przez firmę Nussbaum rozwiązanie regulacji równobieżności wózków podnoszących, która dokonuje się automatycznie w trakcie pracy podnośnika. Rozwiązanie to zastępuje rolki oraz stalowe liny synchronizujące i polega na całkowitym wyprowadzeniu powietrza z obu siłowników w momencie osiągnięcia najwyższego położenia przez wózki unoszące. W górnym skrajnym położeniu tłoka następuje odsłonięcie otworów przelewowych przez uszczelkę tłoka. Umożliwia to przepłynięcie oleju kanałem (rys. 3) do górnej części cylindra. Obieg oleju powoduje usunięcie powietrza z cylindra i automatyczne wyrównanie i ustawienie obu wózków. Utrzymywanie stałej, dokładnej synchronizacji sprzyja wydłużeniu trwałości części mechanicznych, np. sworzni. Inną zaletą tego rozwiązania jest brak konieczności pracochłonnego odpowietrzania instalacji hydraulicznej. Ponadto kolumny są znacznie węższe, ponieważ nie zawierają lin do synchronizacji.   

Cechy i zabezpieczenia zastosowane w podnośniku:

- sterowanie za pomocą przełącznika – puszczenie przełącznika zmiany kierunku pracy zatrzymuje podnośnik
- zawór nadciśnieniowy zapobiegający nadmiernemu ciśnieniu w instalacji hydraulicznej
- zawór zwrotny do zabezpieczenia pojazdu przed niezamierzonym opuszczeniem
- zapadka zabezpieczająca przed niezamierzonym opuszczeniem podnośnika, sterowana elektrycznie (podczas opuszczania samochodu automatycznie się odblokowuje)
- system nie wymagający podniesienia auta do zwolnienia zapadek (bardzo przydatne np. przy montażu demontażu skrzyni biegów)
- zabezpieczenie przed zmiażdżeniem i przyciśnięciem nóg
- zabezpieczenie ramienia przed poziomym ruchem w stanie podniesienia pojazdu
- 1 cylinder w jednej kolumnie
- Technologia HyperFlow
- Wolny przejazd, brak dolnego połączenia między kolumnami
- Regulowane asymetryczne ramiona

Dane techniczne: 
Dla samochodów osobowych i SUV
Udźwig (kg): 3000
Zasięg długich ramion (mm): 940 - 1495
Zasięg krótkich ramion (mm): 595 - 800
Szerokość instalacyjna(mm): 3100
Zakres wysokości punktów podnoszenia (mm): 95 - 140
Wysokość podnoszenia (mm): 1990
Wysokość kolumn (mm): 3967
Wysokość całkowita: (mm): 4017
Szerokość przejazdowa (mm): 2395
Odległość wewnętrzna między kolumnami (mm): 2630
Czas podnoszenia (sek): 20
Czas opuszczania (sek): 14
Zasilanie (V/Hz/A): 400/50/16

*W prezentowaną cenę podnośnika wliczony jest transport urządzenia do klienta montaż oraz olej hydrauliczny  (na terenie całej Polski)  

Zobacz też: