New Warsaw

29 sierp­nia w Ga­le­rii Han­dlo­wej wro­cław­skie­go Sky Tower od­by­ła się ofi­cjal­na pre­zen­ta­cja go­to­wej ma­kie­ty mo­de­lu New War­saw. No­wo­cze­sny po­jazd, na­wią­zu­ją­cy do kul­to­wej War­sza­wy 223, to po­łą­cze­nie za­awan­so­wa­nej tech­no­lo­gii XXI wieku i re­tro­de­si­gnu le­gen­dy pol­skiej mo­to­ry­za­cji. New War­saw bę­dzie można oglą­dać w Sky Tower do 17 wrze­śnia.

Model New War­saw, pre­zen­to­wa­ny w skali 1:1, wy­ko­na­no z włók­na szkla­ne­go. Pro­jekt zo­stał wy­po­sa­żo­ny w ory­gi­nal­ne de­ta­le, m.​in. koła o roz­mia­rze 22 cali, re­flek­to­ry w tech­no­lo­gii LED, sta­lo­wy grill i koń­ców­ki wy­de­chu.

Rów­no­le­gle po­wsta­je jeż­dżą­cy model New War­saw. Sa­mo­chód jest bu­do­wa­ny na bazie BMW M5, w opar­ciu o naj­wyż­szej klasy ma­te­ria­ły. W kla­sycz­nej bryle sa­mo­cho­du zo­sta­ną wy­ko­rzy­sta­ne ele­men­ty wy­pro­du­ko­wa­ne za po­mo­cą no­wo­cze­snych roz­wią­zań tech­no­lo­gicz­nych, m.​in. dru­kar­ki 3D.

Nad­wo­zie New War­saw bę­dzie wy­ko­na­ne ręcz­nie, z uży­ciem ke­vla­ru i włók­na wę­glo­we­go. Sa­mo­chód zo­sta­nie wy­po­sa­żo­ny w sil­nik o mocy ponad 600 koni me­cha­nicz­nych oraz mak­sy­mal­nie od­cią­żo­ny. Jego waga nie prze­kro­czy 2000 kg. Obec­nie wy­ko­na­no 70 proc. po­jaz­du, a już wkrót­ce roz­pocz­ną się pierw­sze testy dro­go­we w ka­mu­fla­żu. Sa­mo­chód budzi za­in­te­re­so­wa­nie w kraju i na świe­cie, bo już spły­wa­ją pierw­sze za­mó­wie­nia - nie tylko z Pol­ski!

- Ini­cja­ty­wą prze­wod­nią pro­jek­tu New War­saw jest po­łą­cze­nie in­no­wa­cyj­no­ści po­jaz­du na miarę XXI w. z re­tro­de­si­gnem cha­rak­te­ry­stycz­nym dla jej kul­to­wej po­przed­nicz­ki. Sa­mo­chód swoim wy­glą­dem, wy­po­sa­że­niem i wy­ko­na­niem prze­wyż­szy luk­su­so­we marki aut z ca­łe­go świa­ta – mówi Mi­chał Ko­zio­łek, twór­ca i pro­jek­tant New War­saw.

Sa­mo­chód po­wsta­je w ra­mach ini­cja­ty­wy New War­saw i firmy Abo­ut-S. Ze­spół pro­jek­tan­tów i kon­struk­to­rów mo­de­lu two­rzą: Mi­chał Ko­zio­łek, Mi­chał Pu­chal­ski, Adam Mally, Łu­kasz My­szyń­ski, Dawid Ozga, Jacek Śnia­dec­ki, Jacek Bo­dzio­ny i Zbi­gniew Że­la­zny. W re­ali­za­cję ich po­my­słu za­an­ga­żo­wa­ły się pol­skie firmy, wspie­ra­jąc przed­się­wzię­cie re­kla­mą, fi­nan­so­wo, w for­mie prze­ka­za­nych czę­ści, a także po­przez pomoc przy wy­ko­na­niu po­szcze­gól­nych ele­men­tów po­jaz­du. Spon­so­rem głów­nym New War­saw jest Getin Bank.

źródło: moto.onet.pl