Najlepsze i najciekawsze premiery na targach w Paryżu

Tegoroczna wystawa odbywa się w dniach 4-19 października w paryskim Expo-Porte de Versailles. Organizatorzy zapowiedzieli prawie 100 premier światowych i 30 europejskich, a tym przynajmniej 50 nowych lub zmodyfikowanych modeli.  Do dyspozycji 270 wystawców z 21 krajów organizatorzy oddali 9 pawilonów.
Podsumowując zakończenie dwóch dni przeznaczonych dla przedstawicieli mediów przedstawiamy naszą subiektywną listę najlepszych i najciekawszych premier.

Fiat 500X

Foto: Darek Szymaczek
To jedna z największych niespodzianek na targach. Na paryskim Salonie Samochodowym Fiat zaprezentował nowego kompaktowego crossovera. Model 500X będzie produkowany w unowocześnionym zakładzie SATA w Melfi (Potenza) i sprzedawany w ponad 100 krajach na całym świecie, w tym w Stanach Zjednoczonych. Fiat 500X będzie dostępny w dwóch wersjach – jednej „miejskiej”, drugiej idealnej na wypady w czasie wolnym. Wyposażonych będzie w silniki Diesla lub benzynowe, trzy rodzaje skrzyń biegów  ręczną, 9biegową skrzynię automatyczną lub dwusprzęgłową, 6biegową skrzynię automatyczną  oraz w konfiguracjach z napędem na przednie koła, na cztery koła lub napędem na przednie koła z systemem Traction Plus.

Volkswagen XL Sport

Foto: Materiały prasowe
Pro­to­pla­stą tego mo­de­lu był VW L1, czyli kon­struk­cja ba­daw­cza ma­ją­ca na celu po­ka­za­nie moż­li­wo­ścizbu­do­wa­nia sa­mo­cho­du, który zu­ży­wa śred­nio 1 litr pa­li­wa na 100 km (stąd nazwa). Sa­mo­chód miał za­sięg 650 km.​Salon sa­mo­cho­do­wy od­by­wa­ją­cy się w Pa­ry­żu był oka­zją do pre­zen­ta­cji naj­now­sze­go dzie­ła marki Volks­wa­gen: mo­de­lu XL Sport. Po­jazd zo­stał wy­po­sa­żo­ny w jed­nost­kę na­pę­do­wą po­cho­dzą­cą z mo­to­cy­kla.

Skoda Fabia Combi

Foto: Michał Szymaczek
Po­przed­ni model jest hit sprze­da­żo­wy w po­sl­kich sa­lo­nach. Czy nowa Skoda Fabia Combi bę­dzie jego god­nym na­stęp­cą? Na te­go­rocz­nych tar­gach sa­mo­cho­do­wych w Pa­ry­żu Skoda za­pre­zen­to­wa­ła naj­now­szą ge­ne­ra­cję Fabii Combi. Wy­gląd mo­de­lu jest prze­nie­sie­niem nowej sty­li­sty­ki hatch­bac­ka, który wy­ko­rzy­stu­je ele­men­ty z fu­tu­ry­stycz­ne­go kon­cep­tu Vi­sion C.    

Toyota FCV
Foto: Michał Szymaczek 
Re­wo­lu­cja zbli­ża się wiel­ki­mi kro­ka­mi. Po­wsta­nie se­ryj­nej wer­sji mo­de­lu po­prze­dzi­ło aż 20 lat badań. Wresz­cie jest i sa­mo­chód i ze­zwo­le­nie Mi­ni­ster­stwa Go­spo­dar­ki, Han­dlu i Prze­my­słu Ja­po­nii (METI) na pro­duk­cję zbior­ni­ków sprę­żo­ne­go wo­do­ru, które będą wy­ko­rzy­sty­wa­ne w sa­mo­cho­dach na ogni­wa pa­li­wo­we.
    
Opel Corsa
 
Foto: Piotr Rejowski 
Pod­czas sa­lo­nu sa­mo­cho­do­we­go w Pa­ry­żu Opel za­pre­zen­to­wał naj­now­szą od­sło­nę Corsy. Sa­mo­chód ten wraz z Astrą jest jed­nym z naj­bar­dziej po­pu­lar­nych mo­de­li tej nie­miec­kiej marki. Pro­duk­cja Corsy pią­tej ge­ne­ra­cji roz­pocz­nie się pod ko­niec bie­żą­ce­go roku w za­kła­dach w Eise­nach i Sa­ra­gos­sie.
     
Suzuki Vitara 2015

Foto: Darek Szymaczek
Su­zu­ki nie­czę­sto po­ka­zu­je nowe, pro­duk­cyj­ne mo­de­le. Cie­szy więc, że po­sta­no­wi­ło wpro­wa­dzić do sprze­da­ży nową Vi­ta­rę. Sa­mo­chód zo­stał zbu­do­wa­ny na bazie kon­cep­cyj­ne­go Su­zu­ki iV-4 i już na po­cząt­ku 2015 roku nowa Vi­ta­ra trafi na 
linie pro­duk­cyj­ne wę­gier­skich za­kła­dów Ma­gy­ar Su­zu­ki, aby jesz­cze w pierw­szej po­ło­wie roku za­de­biu­to­wać w eu­ro­pej­skich sa­lo­nach sprze­da­ży. 
 
Ford Edge
 
Foto: Materiały prasowe
Ford Edge po­ja­wił się w ame­ry­kań­skich sa­lo­nach w 2006 roku. Teraz do­cze­kał sie dru­giej ge­ne­ra­cji, która w ra­mach for­dow­skie­go planu "One Ford" trafi rów­nież do sa­lo­nów w Eu­ro­pie. Se­ryj­ny Edge jest bar­dzo zbli­żo­ny do pro­to­ty­pu, sty­li­ści zde­cy­do­wa­li się tylko na ła­god­niej­szy przed­ni zde­rzak. Sa­mo­chód po­wstał na tej samej plat­for­mie, na któ­rej zbu­do­wa­no no­we­go Mon­deo.
     
Lamborghini Asterion LPI 910-4
 
Foto: Michał Szymaczek 
To jeden z ład­niej­szych, je­że­li nie naj­ład­niej­szy model na tar­gach. Pod­czas sa­lo­nu sa­mo­cho­do­we­go w Pa­ry­żu by­li­śmy świad­ka­mi go­rą­cej pre­mie­ry: Lam­bor­ghi­ni za­pre­zen­to­wa­ło naj­po­tęż­niej­szy model marki o na­zwie Aste­rion.

Lexus RC F
 
Foto: Onet
Sa­mo­chód jest opi­sy­wa­ny jako naj­po­tęż­niej­szy Lexus z sil­ni­kiem V8, jaki kie­dy­kol­wiek stwo­rzył pro­du­cent. Jed­nost­ka ta o po­jem­no­ści 5-li­trów ge­ne­ru­je aż 460 KM mocy. Dzię­ki temu na licz­ni­ku Le­xu­sa RC F war­tość 100 km/h zo­ba­czy­my już po upły­wie 4,5 se­kun­dy, a mak­sy­mal­na pręd­kość wy­no­si 300 km/h. Model zo­stał wy­po­sa­żo­ny w ośmio­stop­nio­wą skrzy­nię bie­gów oraz me­cha­nizm róż­ni­co­wy To­rque Vec­to­ring (TVD).
 
Honda HR-V (Paryż 2014)
 
Foto: Onet
Nie­ste­ty to tylko pro­to­typ, ale cał­ko­wi­cie godny od­no­to­wa­nia. Nowy miej­ski SUV marki Honda po­wstał na bazie mo­de­lu Jazz. Na nie­któ­rych ryn­kach np. w Ja­po­nii już znaj­du­je się sprze­da­ży pod nazwą Vezel. Już wkrót­ce wkro­czy także do Eu­ro­py, ale na pa­ry­skich tar­gach mo­gli­śmy oglą­dać jego wer­sję kon­cep­cyj­ną.
     
Volvo XC90
 
Foto: Dariusz Szymaczek
Pod­czas tar­gów mo­to­ry­za­cyj­nych w Pa­ry­żu, Volvo za­pre­zen­to­wa­ło model, na który cze­ka­li­śmy aż 12 lat - naj­now­sze­go SUV-a XC90. Sa­mo­chód pre­zen­tu­je sporo zmian sty­li­stycz­nych i jest no­wo­cze­śniej­szy. Po­jazd jest do­wo­dem na to, że Volvo za­pra­gnę­ło zmian w de­si­gnie swo­ich pro­duk­tów.
   
źródło: moto.onet.pl