5 miliionów sprzedanych pojazdów - kolejny rekord



Po raz pierwszy marka Volkswagen Samochody Osobowe przekazała klientom od stycznia do końca października ponad pięć milionów pojazdów, pobijając w ten sposób nowy rekord.


Sprzedaż na koniec października wyniosła 5,08 mln sztuk (styczeń – październik 2013: 4,95 mln), co oznacza wzrost o 2,6 procent. W pojedynczym miesiącu październiku, mimo niepewnej sytuacji na rynkach, nabywców znalazło 517.400 osobowych Volkswagenów (2013: 519.300; -0,4 procent), czyli sprzedaż utrzymała się na porównywalnie wysokim poziomie, jak rok wcześniej. W Polsce w ciągu pierwszych 10 miesięcy bieżącego roku zarejestrowano 25.676 osobowych Volkswagenów, to o 18,86 procent więcej w porównaniu z tym okresem w roku minionym (I-X 2013: 21.602).
„Wielkość sprzedaży marki Volkswagen Samochody Osobowe na koniec października była zadowalająca, i to mimo trudnej sytuacji w niektórych regionach” – wyjaśnił Christian Klingler, Członek Zarządu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe ds. sprzedaży i marketingu. „Nadal pozytywnie rozwija się region Europy Zachodniej, gdzie w najbliższych tygodniach rozpoczniemy wprowadzanie na rynek nowego Passata. Jesteśmy na dobrej drodze, aby po raz pierwszy sprzedać ponad sześć milionów samochodów w ciągu dwunastu miesięcy” – dodał Klingler.

Sprzedaż Volkswagena w Polsce

W Polsce od stycznia do końca października zarejestrowano 25.676 osobowych Volkswagenów. Jest to o 18,86 procent więcej niż przed rokiem (I-X 2013: 21.602). Udział w rynku wzrósł do 9,43 procent (I-X 2013: 9,07 procent). Największą popularnością wśród klientów cieszył się Golf (7.438 szt.), na kolejnych miejscach znajdują się Passat (5.007) i Tiguan (3.088 szt.). Wszystkie 3 modele zanotowały znaczne wzrosty sprzedaży, w przypadku Passata było to aż 38,31 procent w porównaniu z analogicznym okresem w 2013 roku.

Sprzedaż Volkswagena w Europie

Sprzedaż w Europie od stycznia do końca października wyniosła 1,4 mln samochodów (I-X 2013: 1,37 mln; +2,7 procent). Na region Europy Zachodniej (bez Niemiec) przypadło z tego 719.500 aut (I-X 2013: 682.200; +5,5 procent). Także na niemieckim rynku wielkość sprzedaży wzrosła – do 483.500 sztuk (I-X 2013: 464.100; +4,2 procent). W Europie Środkowej i Wschodniej, ze względu na panującą tam niepewną sytuację, nadal obserwowana jest tendencja spadkowa. Nabywcy odebrali tutaj 200.500 osobowych Volkswagenów (I-X 2013: 220.500; -9,0 procent). W Rosji marka przekazała klientom 103.100 nowych samochodów (I-X 2013: 129.900; -20,6 procent).

Sprzedaż Volkswagena w Ameryce Północnej

W regionie Ameryki Północnej na nowego osobowego Volkswagena zdecydowało się do końca października 482.300 osób (I-X 2013: 517.600; -6,8 procent). Z tego 301.200 samochodów zostało sprzedanych w USA (I-X 2013: 343.000; -12,2 procent). W regionie Ameryki Południowej sprzedaż spadła o 18,5 procent do 547.700 sztuk (I-X 2013: 672.400). Z tego 443.200 samochodów znalazło nabywców w Brazylii (514.700; -13,7 procent).

Wzrost sprzedaży od początku roku do końca października o 12,4 procent marka odnotowała w regionie Azji i Pacyfiku. Klientom przekazanych zostało 2,47 mln osobowych Volkswagenów (I-X 2013: 2,02 mln). Na Chiny (z Hongkongiem), jako największy pojedynczy rynek, przypadło z tego 2,30 mln sztuk (I-X 2013: 2,02 mln; +13,8 procent).

źródło: e-autotechnika24.pl